۵ نفری که می توانند جانشین استیو بالمر شوند
۵ نفری که می توانند جانشین استیو بالمر شوند
ساعت | بازدید : 366 | نویسنده : پیمان بخشی | ( نظرات )

بالاخره اتفاقی که خیلی ها فکر می کردند برای عوض شدن جهت گیری کلی شرکت بزرگی مثل مایکروسافت لازم باشد، رخ داد. استیو بالمر سال آینده بازنشسته می شود و این یعنی هیئت مدیره مایکروسافت به دنبال یک مدیر عامل جدید است -البته اگر تا الآن انتخابش نکرده باشد.

 
عکس العمل بازار سرمایه به این اتفاق نیز برای آقای بالمر حاوی پیام ناراحت کننده ای بود، افزایش ۸ درصدی در ارزش سهام شرکت تنها ساعتی بعد از اعلام خبر  جای بحثی باقی نمی گذارد که آقای بالمر این روزها طرفدار کمی در میان سرمایه گذاران دارد.
 
اما جانشین احتمالی او چه کسی خواهد بود؟ آیا از داخل شرکت می آید یا از بیرون؟

۱. جولی لارسن-گرین

 

۲۰ سال حضور در مایکروسافت خانم لارسن-گرین را به بهترین یا حداقل منطقی ترین گزینه برای مدیر عاملی مایکروسافت تبدیل می کند. او بعد از جدایی ناگهانی استیو سینوفسکی، در رده مدیریتی بالا آمد تا جای او را پر کند.

 
به عنوان مدیر ارشد بخش دستگاه ها و استودیوها، او حالا مسئول پلتفرم های سخت افزاری نظیر ایکس باکس و تبلت های سرفیس است. تاریخچه فعلی مایکروسافت ممکن است این دو محصول را چندان موفق نشان ندهند، ولی خانم گرین به خوبی با این جنبه از صنایع کامپیوتر و سرگرمی نیز آشنایی دارد؛ تجربه ای که او را در موقعیت خوبی برای تشخیص نیاز های مایکروسافت به منظور حرکت در مسیری متفاوت در آینده قرار می دهد.
 

۲. کی لو

یک جایگزین احتمالی دیگر در درون مایکروسافت، کی لو است. مدیر ارشد بخش اپلیکیشن ها و سرویس ها که مدیریت گروه های آفیس، شر پوینت، بینگ و سایر سرویس های درون مایکروسافت را بر عهده دارد.

 
آفیس همچنان بارقه امید اصلی و محصول بسیار موفق مایکروسافت است و در دنیای امروز که پی سی در حال نزول است، می تواند اتکای مایکروسافت به ویندوز را کاهش داده و خود یک قطب درآمدی ممتاز شود. شاید مایکروسافت در آینده چاره ای جز اتکا به سرویس ها برای سودآور باقی ماندن نداشته باشد و آقای لو در این زمینه وزن بالایی دارد.
 

۳. ویک گندوترا

این نام برای تان آشنا است ولی شاید به یاد نیاورید به چه خاطر. ویک گندوترا مایکروسافت را به مقصد  گوگل ترک کرد و حالا مدیر شبکه اجتماعی گوگل پلاس است. این دوری شاید او را از مرکز توجه هیئت مدیره مایکروسافت دور کند ولی در عین حال به او چشم اندازی کم نظیر درباره ضعف های فعلی مایکروسافت هم می دهد.
 
این مدیر اسبق مایکروسافت چند سالی هست که در سطح ارشد مدیریت به سر می برد، از سیاست های داخلی شرکت ها سر در می آورد، و می داند چه چیزی ریتم حرکت شرکت را تنظیم می کند. البته به عنوان یک رقیب، او به ضعف های بالقوه مایکروسافت اشراف کامل دارد و می داند باید چه چیزهایی را تغییر داد تا این شرکت در بازار رقابت تهاجمی شود.
 

۴. استیو سینوفسکی

رازآلود، این واژه ای است که برای توصیف آقای سینوفسکی به کار می آید. درگیری های داخلی که باعث شد او از مایکروسافت برود هنوز در پرده ابهام قرار دارد، که باید آن را ناشی از توافقات درباره عدم افشای مسائل مربوط به جدایی اش دانست. خودش که تاکنون در این باره صحبتی نکرده.

 
سینوفسکی کما بیش مسئول طراحی ویندوز ۸ است، که این مسئله می تواند بسته به زاویه دید شما به ماجرا، نقطه ضعف باشد یا دلیل قوت. به هر حال استیو سی فعلا شریک اندرسن هو رو ویتز است و شاید زیاد به بازگشت به مایکروسافت علاقه نشان ندهد، ولی نمی شود او را از فهرست نامزدهای این پست خارج کرد.
 
آشنایی با شرکت و ساز و کارهای آن، چنین انتخابی را آسان می کند. با توجه به اینکه می دانیم رابط کاربری کاشی وار ویندوز ۸ نیز از سوی او دوست داشته نمی شد و به نوعی تحمیل شده بود، شاید سینوفسکی با برگشتن به خانه، رویکرد جدیدی را در پیش بگیرد. جو بلفیوره و تیم ویندوز فون از بازگشت او خوشحال نخواهد شد.
 

۵. استفان الوپ

و بالاخره آقای الوپ را داریم. مدیر عامل فعلی نوکیا، سابقه عضویت در مایکروسافت را دارد. او بخش کسب و کار این شرکت را اداره می کرد که یکی از باثبات ترین بخش های سودآور مایکروسافت قبل از ترک جایگاه توسط الوپ بود.

 
به عنوان مدیر عامل نوکیا، او از نزدیک با مایکروسافت کار کرده و هر چند مشکلات فعلی شرکت فنلاندی می تواند نشان دهنده ضعف های مدیریتی او باشد، ولی تاریخچه ای که با مایکروسافت دارد و تجربه اش در دنیای دستگاه های همراه، به او شانس بسیار خوبی می دهد.
 
چه از استیو بالمر خوشمان بیاید یا خیر، او کاپیتان این کشتی در ۱۳ سال اخیر بوده و دوره های موفق و ناموفقی را پشت سر گذاشته. در این یک دهه دنیای کامپیوتر بسیار عوض شده و بالمر مسئول تغییرات دراماتیکی است که مایکروسافت در عرصه کنسول های بازی و چهره ویندوز صورت داده. باید گفت که دنیای فناوری بدون او و دیوانگی های اش، هیجان کمتری خواهد داشت. ولی هیئت مدیره حتما دلایل قانع کننده ای برای تصمیم خود دارد.
 
شما فکر می کنید از بین این ۵ نفر شانس کدام یک بیشتر است و چرا؟



موضوعات مرتبط: کامپیوتر , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا قالب شاه اطلاعات گرافیکی است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 352
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

تاریخ امروز :

تست آنلاین کد ها

از شاه اطلاعات در گوگل پلاس حمایت کنید



تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شاه اطلاعات و آدرس kinginfo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 352
:: کل نظرات : 5

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :