گوگل قوانین حاکم بر عملکرد اپ ها در پلی استور را به روز کرده. قوانین جدید نحوه تبلیغات شرکت ها را عوض می کند و ممکن است موجب کاهش تعداد اپ های رایگان شود. گوگل این تغییرات را از طریق ایمیل به اطلاع توسعه دهندگان رسانده و آنها هم یا باید ظرف ۳۰ روز آتی تغییراتِ مد نظرِ این قوانین را اعمال کنند یا خطر حذف اپلیکیشن خود از گوگل پلی را به جان بخرند.
شاید بتوان مهم ترینِ این تغییرات را در چگونگی تبلیغات درون اپلیکیشنی دانست. با توجه به قوانین جدید، اپ ها و تبلیغات آنها «نباید میانبر به صفحه خانگی (homescreen)، بوکمارک در مرورگر، یا آیکون روی دستگاه به هدف تبلیغات» داشته باشند. همچنین این تبلیغات نمی توانند در قسمت آگاه سازی ها نشان داده شوند، البته به جز آگاه سازی هایی که جزو ویژگی های ذاتی اپ نصب شده باشد (مثل اپ خطوط هوایی که پروازها و شرایط ویژه را اطلاع می دهد)
به نظر خوب می رسد نه؟ خوب، کیست که از تبلیغات خوشش بیاید؟ اما آن سوی قضیه را هم باید در نظر گرفت؛ تبلیغات کمتر به معنای درآمد کمترِ سازنده آن هست و او هم کمبود درآمدش را از مشتری جبران خواهد کرد.
طبق این قوانین دسترسی های اپ ها نیز کمتر خواهد شد و نمی توانند به هرجای تلفن سرک بکشند یا تنظیمات آن را عوض کنند. هرگاه هم لازم باشد اَپی، تغییری در تنظیمات اعمال کند باید به طور واضح مشخص شود و به راحتی قابل بازگشت باشد.
نظر شما درباره این تغییرات چیست؟ آیا منجر به بهبود اپلیکیشن های اندرویدی می شود یا تنها نتیجه آن افزایش قیمت اپ ها خواهد بود؟