شنیده های مایکروسافتی: ویندوز ۹ در سال آینده می آید، و ویندوز ۱۰ پلتفرمی ابری می شود؟
شنیده های مایکروسافتی: ویندوز ۹ در سال آینده می آید، و ویندوز ۱۰ پلتفرمی ابری می شود؟
ساعت | بازدید : 439 | نویسنده : پیمان بخشی | ( نظرات )

ویندوز ۸ دارد به سالگرد تولدش نزدیک می شود و نسخه جدید آن یعنی ویندوز ۸.۱ در دست نهایی سازی است. حتما می دانید که مایکروسافت معمولا چند سالی بین هر نسخه فاصله می اندازد تا ثباتی نسبی در جریان باشد.

 
با این حال اوضاع بحرانی که منجر به کنار گذاشتن قریب الوقوع استیو بالمر شده، سرعت گرفتن امور در این شرکت باسابقه و عرضه ویندوز ۹ در سال آینده را تبدیل به یک احتمال بالقوه کرده. فردی که در اینترنت با نام WZOR شناخته می شود، خبر از معرفی ویندوز ۹ در سال ۲۰۱۴ داده.
 
این خبرچین ناشناس که در پس پرده چندین درز خبر مایکروسافتی در گذشته نیز بوده، جزئیات خاصی را بیان نمی کند و تنها به این بسته کرده که در ویندوز ۹ شاهد بازگشت ویژگی Aero خواهیم بود که طرفداران زیادی دارد. بخش جذاب تر حرف های او به نسخه بعد از ویندوز ۹ بر می گردد.
 
درباره ویندوز ۱۰ مهم ترین مورد این است: این نسخه جدید یک سیستم عامل ابری (cloud OS) خواهد بود، به این معنا که تمام عملیات پردازش و رایانش بر روی سرورهای مایکروسافت صورت پذیرفته، و سپس اطلاعات به کامپیوتر شما سرازیر می شود.
 
این تغییر می تواند جنون سخت افزارهای قوی را متوقف کرده و امکان استفاده از سیستم عامل بر روی سخت افزاری متوسط را فراهم نماید. با این حال هر پلتفرم ابری، یک شاهرگ اصلی به نام شبکه اینترنت دارد که می تواند چالش بزرگی برای کاربران در کشورهای توسعه نیافته باشد.
 
در اصل ویندوز ۱۰ (آنطور که WZOR گفته) یک سرویس ابری جدید از مایکروسافت خواهد بود که در بالای هرم خدمات این شرکت نظیر Office 365 و Xbox Cloud مربوط به ایکس باکس وان، قرار می گیرد تا شرکت را به سمت یک اکوسیستم کاملا ابری سوق دهد.
 
البته جای یادآوری دارد که این شایعات را معمولا باید با چند قاشق شکر مخلوط کرد. در عین اینکه فناوری برای داشتن یک سیستم عامل کاملا ابری به مرز مناسب رسیده، ولی مایکروسافت هنوز نیازمند زیرساخت هایی عظیم برای تبدیل آن به محصولی برای جریان اصلی بازار (کاربران عادی) است.
 
اگر تلاشی از طرف مایکروسافت در جریان است تا ویندوز را به میان ابرهای پردازش و رایانش ببرد، باید گفت این می تواند چهره دنیای کامپیوتر را تغییر دهد ولی در عین حال موانع بلندی نیز سر راه هست. نظر شما در این باره چیست؟



موضوعات مرتبط: کامپیوتر , گوشی , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا قالب شاه اطلاعات گرافیکی است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 352
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

تاریخ امروز :

تست آنلاین کد ها

از شاه اطلاعات در گوگل پلاس حمایت کنید



تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شاه اطلاعات و آدرس kinginfo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 352
:: کل نظرات : 5

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :