مایکروسافت هم در پی معرفی جایگزینی برای کوکی ها است
مایکروسافت هم در پی معرفی جایگزینی برای کوکی ها است
ساعت | بازدید : 542 | نویسنده : پیمان بخشی | ( نظرات )

http://kinginfo.lxb.ir/userfiles/pimage/38228180microsoft.kinginfo.jpg

کوکی ها بسته های حاوی اطلاعاتی هستند که توسط سرورها به مرورگر ارسال می شوند و در صورت لزوم به سرور باز می گردند. چندی پیش از قصد گوگل برای پایان دادن به دوران آنها، با AdID گفتیم و این که می تواند جایگزین کوکی های ثانویه شود تا با تعقیب کاربران در اینترنت، نمایش تبلیغات مرتبط به آنان را ممکن کند.

 
در همان مطلب به نگرانی فعالان حوزه امنیت نسبت به رهبری جهانی گوگل در امور وب اشاره کردیم و این که فناوری جدید، غول جستجو را قادر می سازد فعالیتهای همه را در وب رصد کند.
 
مثل این که صدارتِ رقیب به مذاق مایکروسافت خوش نیامده و قصد دارد فناوری ردیابی و جایگزین خودش برای کوکی ها را عرضه کند. خبر رسیده این شرکت در حال توسعه فناوری است که فعالیت های شما را نه فقط در وب که روی همه دستگاه های موبایل مبتنی بر ویندوز و حتی کنسول بازی ایکس باکس ردیابی می کند. البته مایکروسافت هنوز در مقدمات کار است و فعلاً از زمان نهایی شدن آن اطلاعی در دسترس نیست.
 
هنوز مایکروسافت این خبر را کاملاً تأیید نکرده، اما داشتن چنین هدفی را هم مردود ندانسته: «ما معتقدیم عبور از کوکی ها مهم است. اولویت با این خواهد بود که راهی پیدا کنیم تا خواست مصرف کنندگان و هدف ما را توأمان تامین کند»
 
مدتها است که کوکی ها برای ضبط فعالیت کاربران به کار می روند. شرکت های تبلیغاتی و دیگر سازمان ها برای تشخیص رفتار و ترجیحات کاربران به منظور استفاده های تبلیغاتی از آنها بهره می برند.
 
کوکی ها فقط روی رایانه های دسکتاپ کار می کنند (البته می توانید در مرورگر خود مانع دریافت شان شوید) و این یعنی جمع رو به رشد دستگاه های موبایل از تیر رس شرکت های تبلیغاتی دور مانده است.
 
کوکی های ثانویه هم که توسط بسیاری از شرکت های تبلیغاتی استفاده می شوند شائبه مشکلات امنیتی دارند و چندان قابل اتکا نیستند. به همین خاطر اکثر مرورگرها گزینه do not track me را برای جلوگیری از ردیابی شدن کاربران توسط این نوع کوکی ها در خود دارند. هر چند در خیلی موارد این گزینه هم به کار نمی آید، چون همان طور که گفتیم نظارتی بر کوکی های ثانویه نیست و همیشه از قوانین پیروی نمی کنند.
 
پس فعلاً که خبری از جایگزین قطعی برای کوکی ها نیست ناچاریم به زیست نیمه مسالمت آمیز خود با آنها ادامه دهیم. نظر شما درباره آینده کوکی ها و تبلیغات هدفمند شرکت ها چیست؟



موضوعات مرتبط: کامپیوتر , ,

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا قالب شاه اطلاعات گرافیکی است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 352
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

تاریخ امروز :

تست آنلاین کد ها

از شاه اطلاعات در گوگل پلاس حمایت کنید



تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شاه اطلاعات و آدرس kinginfo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 352
:: کل نظرات : 5

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :