اگر لپ تاپ خیس شد چه کار کنیم؟
اگر لپ تاپ خیس شد چه کار کنیم؟
ساعت | بازدید : 391 | نویسنده : پیمان بخشی | ( نظرات )

از زمانی که مایع به روی لپ تاپ ریخته می شود تا زمانی که به درون سیستمهای الکتریکی لپ تاپ نفوذ می کند شما فقط چند ثانیه فرصت دارید . در همین فرصت کوتاه و چند ثانیه ای شما باید فورا" باتری لپ تاپ را در بیاورید و آداپتور را از برق جدا کنید. هرچه زودتر این کار را انجام بدهید لپ تاپ شما شانس بیشتری برای نجات یافتن خواهد داشت.

 

خشک کردن با جریان هوا

 

اگر فقط چند قطره آب تمیز روی لپ تاپ شما ریخته است ساده ترین و بهترین راه این است که اجازه بدهید به طور طبیعی خشک شود . در این موارد بهتر است در لپ تاپ خود را باز بگذارید آن را پشت و رو کنید تا هوا بخوبی در لا به لای کلیدهای کیبورد جریان پیدا کند. حتی می توانید لپ تاپتان را در مقابل یک فن قراردهید اما هرگز از باد گرم برای خشک کردن آن استفاده نکنید زیرا گرما ممکن است اجزای پلاستیکی داخل لپ تاپ را آب کند . حداقل دو روز از لپ تاپ استفاده نکنید و اجازه بدهید به همان شکل باقی بماند ، بعد از دو روز قسمتهای خیس شده را چک کنید تا مطمئن شوید کاملا" خشک شده اند اگر احساس کردید کاملا" خشک هستند باتری را سرجایش بگذارید و دستگاه را روشن کنید.

 

کیبورد را دربیاورید

 

از آنجایی که کیبورد بیشتر از سایر قسمتهای دیگر لپ تاپ در معرض خیس شدن قرار دارد ، اگر آب خیلی زیادی روی لپ تاپ شما ریخت کیبورد را جدا کنید تا بتوانید به نقاط دیگری که ممکن است خیس شده باشند دسترسی پیدا کنید اما یادتان باشد قبل از جدا کردن کیبورد اولین کاری که باید انجام دهید این است که سطح خارجی لپ تاپ را با یک دستمال کاملا" خشک کنید تا در هنگام جدا کردن آبهای جمع شده روی سطح وارد سیستم داخلی دستگاه نشود.

 

الکل

 

اگر کامپیوتر شما با یک مایع غیر از آب خیس شد خشک کردن آن کافی نیست . شما باید از یک پاک کننده خالص یا الکل ۹۹ درصد استفاده کنید تا نقاط خیس شده کاملا" تمیز و پاک شوند . اگر الکل شما خالص نباشد بعد از تبخیر رسوب می کند پس حتما" از الکل یا پاک کننده خالص استفاده کنید.

 

جدا کردن قطعات لپ تاپ

 

اگر هیچکدام از این کارها جواب نداد و شما به مهارتهای تکنیکی خود مطمئن هستید ، شما می توانید قطعات لپ تاپ را جدا کنید و آنها را کاملا" تمیز کنید. اگر این کار را درست انجام ندهید ممکن است آسیب بیشتری به لپ تاپتان برسانید بنابراین خیلی با دقت و مرحله به مرحله این کار را انجام دهید و حتما" از دستورالعملی که در وب سایت کمپانی سازنده لپ تاب وجود دارد استفاده کنید. بعد از اینکه همه آب ها خارج شد لپ تاپ شما باید حداقل ۴۸ ساعت همانطور جدا شده باقی بماند . بعد از ۴۸ ساعت می توانید قطعات را دوباره اسمبل کنید و لپ تاپ را روشن کنید.


موضوعات مرتبط: کامپیوتر , ,

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا قالب شاه اطلاعات گرافیکی است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 352
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

تاریخ امروز :

تست آنلاین کد ها

از شاه اطلاعات در گوگل پلاس حمایت کنید



تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شاه اطلاعات و آدرس kinginfo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 352
:: کل نظرات : 5

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :